Velkommen > Virksomhed > Kommunikation > Konfliktløsning

Konfliktløsning

Den værdsættende samtale forebygger mobning, og at konflikter går i hårdknude. Hvis først et samarbejde er gået galt, kan det være nødvendigt med regulær konfliktløsning, som lederen udfører eller beder BM Udvikling om at udføre.

Marshall Rosenbergs Ikkevoldelige kommunikationsteori er et godt redskab, når konflikten bliver fastlåst. Når de involverede obstruerer, føler raseri og smerte, og det hele blander sig med gamle konfliktfyldte oplevelser - kan det være nødvendigt at anvende indføling og Girafsprog til at få løst op for konflikten og få lagt rammer for fremtidigt samarbejde. Virksomheden skal jo have sine opgaver løst til tiden.

Sidst opdateret:
22/07 2018
Copyright © 2006 BM Udvikling Aps - Tlf. 2494 2300 - bm@bm-udvikling.dk
Powered by CMSimpleDesign tilpasset og implementeret af FSH Computer